Betingelser

Forretningsbetingelser

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra BDOF APS. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre aftaler mellem dig som køber og BDOF APS som sælger

  1. Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra BDOF APS anses for sket, når køber har fået varen udleveret. For erhvervskunder dog når varen er overgivet til fragtfirma.

  1. Leveringstid

For de fleste varer er der angivet en forventet leveringstid. Denne er vejledende og afvigelser herfra kan forekomme, hvilket der ikke ydes kompensation for. Hvis den forventede leveringstid ikke kan overholdes vil du som kunde blive informereret.

  1. Ejendomsforbehold

BDOF APS beholder ejendomsretten til det solgte indtil fuld og endelig betaling har fundet sted.

  1. Ordremodtagelse

Efter afgivelse af ordre i vores webshop vil vi fremsende en bekræftelse for modtagelse af ordren. Dette er IKKE en ordrebekræftelse – blot en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre! Vi vil herefter behandle din ordre og vende tilbage til dig, hvis der mod forventning skulle være problemer med at levere det bestilte.

  1. Det solgte produkt
  2. A) Komplet sæt

Ved modtagelse af komplet sæt skal der tjekkes for korrekt dæktryk tilpasset den bil, som sættet skal monteres på. Ligeledes skal der tjekkes, at komplet sættet rent faktisk passer til den bil, som det skal anvendes på. Dvs. prøvemontering skal foretages således at det tjekkes, at der er frigang for bremser, styretøjskomponenter og karrosseri. Afprøvningen skal ske på såvel for- som bagaksel og i begge sider. Inden prøvemonteringen skal alle bilens navflader/anlægsflader være rengjorte og plane. Ligeledes skal tjekkes at bespændingen og eventuelle centreringsringe passer til bilen og fælgen. Der må aldrig anvendes el- eller luftdrevet monteringsværktøj til fastgørelse af fælgene. Fælgene skal momentspændes krydsvis i henhold til bilproducentens anvisninger og efterspændes efter ca. 200 km. Det er kundens ansvar at kontrollere og evt. bestille TPMS. Hvis der ikke er bestilt TPMS, så sender vi uden. Prisen på shoppen er for MHz TPMS – bluetooth TPMS til fx Tesla kan skaffes – spørg for pris.

  1. B) Løse fælge.

Fælgene skal prøvemonteres på bilen inden der monteres dæk for kontrol af bl.a. boltantal/diameter, centerhul/centerringe, indpresning samt om bespænding passer. Prøvemonteringen skal foretages således at det tjekkes, at der er frigang for bremser og styretøjskomponenter. Afprøvningen skal ske på såvel for- som bagaksel og i begge sider. Inden prøvemonteringen skal alle bilens navflader/anlægsflader være rengjorte og plane. Ligeledes skal tjekkes at bespændingen og eventuelle centreringsringe passer til bilen og fælgen.. Kontrollér ligeledes for evt. lak- eller støbefejl, hvilke skal reklameres inden der monteres dæk på fælgen.

  1. Risikoen for varerne

Risikoen for varer overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Ejendomsretten overdrages først når fuld betaling er modtaget.

  1. Reklamation

Der er 2 års reklamationsret jf. købeloven. Eventuelle fejl eller mangler ved levering, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til os. BDOF APS påtaget sig intet ansvar for skader, der er opstået ved forkert brug af vores produkter. Ved påkørsel på kantsten o. lign. bortfalder reklamationsretten. Reklamation vedrørende lakfejl og andre synlige fejl skal foretages INDEN forsøg på montering eller anden bearbejdning. I modsat fald bortfalder reklamationsretten. Hvis du har en reklamation, så skal der tages kontakt til os INDEN du sender noget. Det kan ske, at du – for en hurtigere ekspedition – skal sende varen en et andet hen; eller at vi sørger for afhentning. Når varen er modtaget af os eller vores samarbejdspartere vil du modtage en mail med oplysninger om den videre proces.

  1. Dæk samt reklamation på dæk

I tilfælde af en reklamation rettes henvendelse til BDOF APS snarest muligt. BDOF APS tager ikke dæk retur, der ikke er direkte behæftet med fejl. Dvs. Skulle 1 af 4 dæk være en berettiget reklamation, vil dette dæk, og kun dette dæk blive krediteret og / eller ombyttet. Sendes dæk til fejlkontrol, og der ikke kan fastslås fabrikation eller materialefejl, vil dette blive faktureret med 250 kr. pr. dæk. BDOF APS kan ikke fastlægge generelle standarder for et dæks levetid eller slitage, da brugen, almen vedligeholdelse, og dækkets egnethed kan variere fra køretøj og fabrikat. Køber forpligter sig til at sikre, at det solgte / bestilte produkt, passer til køretøjet, hvor de skal monteres.

  1. Pris og betaling

I denne butik kan du bestille dine varer online og betale med Dankort, VISA Elektron, internationale kort o.lign samt endvidere bank overførsel og MobilePay. Ønsker du MobilePay, så skal du i shoppen vælge Bankoverførsel og så efterfølgende selv overfører til MobilePay nummer 40750.

Alle priser på hjemmesiden er inkl. moms og afgifter, hvor intet andet er nævnt.

Ved salg til ikke EU-lande opkræves 5 % af købsprisen i gebyr til behandler af diverse dokumenter. Ved bestilling i vores hop vil du i første omgang ikke blive opkrævet de 5%, men 25% moms. Når vi behandler ordren sletter vi momsen og tilføjer de 5% til varens pris. Vi tager desuden 250 kr. i gebyr for booking og/eller levering til toldfrie områder, som fx RAL, Smyril og Eim Ship.

Der tages forbehold for force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte varer og trykfejl.

  1. Fortrydelsesret

Vi yder til forbrugere 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer, såfremt ordren delleveres er det modtagelsesdatoen for den sidste modtagne vare, som er gældende. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal bruge standardformularen her: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Fortrydelsesretten gælder ikke på enkelte vare. Du vil i så fald være blevet informeret og have godkendt dette inden vi afsender. Så hvis du ikke har godkendt det, så har du fortrydelsesret.

Hvis du har bestilt et komplet sæt og bestilt montering af dæk på fælg, så bemærk: Montering er en serviceydelse, som der ikke er fortrydelsesret på, da den er udført, når du modtager hjulene.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. . Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.

Varens stand, når du sender den tilbage:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Eksempler:

Du får varens fulde pris tilbage Varen er brugt
Generelt Du har kun gjort noget med varen, som du også kunne have fået lov til at gøre i en fysisk butik. Du har taget varen i brug og gjort noget med den, som du ikke kan forvente at få lov til i en fysisk butik.
Fælg Du må prøve montere fælgen på bilen for at se efter om den passer. Du har monteret et dæk på fælgen.

Du har ridset fælgen eller på anden måde skadet den, så den ikke kan sælges som ny.

Dæk Du må stille dækket op ved siden af bilen for at fx se højde/bredde Du har haft dækket monteret.

Du har kørt med dækket.

Komplet sæt Du må prøve montere hjulet på bilen for at se efter om det passer. Bemærk: Montering er en serviceydelse, som der ikke er fortrydelsesret på, da den er udført, når du modtager hjulene. Du har kørt med dækket.
Rustfrit udstyr Du må holde varen på for at forestille dig, hvordan det ser ud. Du har haft monteret varen på bilen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Her forstået, hvad vi kan sælge den brugte varer for til en opkøber af brugte dæk/fælge. Du skal regne med en afskrivning på mindst 500 kr./50 % pr. dæk/fælg. Du er velkommen til at kontakte os for et overslag inden du sender en brugt vare retur.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

  1. Montering.

Alle monteringspriser er gældende på hverdage fra mandag til fredag. Ved montering lørdag, søndag samt helligdage er tillæg på 50% med mindre andet er aftalt.

  1. Fragt / Fremsendelse

Priserne på forsendelsesomkostninger oplyst ved bestilling dækker kun danske brofaste øer. Andet oplyses efterfølgende.

Det står BDOF APS frit at vælge mellem fragtfirmaer herunder Post Danmark, DHL, DPD o. lign.

  1. Personoplysninger

 

For at du kan indgå aftale med os på BDOF.dk har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos BDOF.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for BDOF.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på BDOF.dk er Morten Eifler.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til BDOF.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos BDOF.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til BDOF.dk via e-mail info@BDOF.dk.

 

Cookies

BDOF.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

 

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på BDOF.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere BDOF.dk.

Rødding 1/9-2021

BDOF APS

CVR nr. 37251097

Københovedvej 11

6630 Rødding

info@BDOF.dk